9 dobrych praktyk pracodawcy | Blog | Kużnia transportu :: Aureus VIA

9 dobrych praktyk pracodawcy

Start    Blog    9 dobrych praktyk pracodawcy

9 dobrych praktyk pracodawcy

13 marca

Dodano przez: Jacek Kowiński Kategorie:

W ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost kontroli ze strony Inspekcji Transportu Drogowego. Jest ich również zdecydowanie więcej ze strony Państwowej Inspekcji Pracy, która sprawdza przestrzeganie przepisów związanych z zatrudnieniem kierowców w firmach transportowych.

W związku z tym, w 9 punktach radzimy, na co zwrócić szczególną uwagę, jakie dokumenty posiadać czy jakie wprowadzić procedury, by uchronić się przed karą. Pokażemy również, jak Aureus VIA pomaga firmom z sektora transportowego.


1. SPOTKANIE REKRUTACYJNE Z KANDYDATEM NA KIEROWCĘ

Najczęściej kończymy pobraniem danych z karty kierowcy i sprawdzeniem, jak i gdzie jeździł, w jaki sposób stosował się do przepisów czasu pracy i odpoczynków. To daje szerszy, obraz z kim pracodawca będzie miał do czynienia po podpisaniu umowy.

2. UMOWA O PRACĘ TO TYLKO POCZĄTEK

Kolejne dokumenty przygotowuje już Aureus VIA. Zazwyczaj działy kadr u naszych klientów mają tylko umowę najprostszą z możliwych, która nie posiada w sobie dodatkowych składników czy wprowadzonych ryczałtów, tak aby zminimalizować koszty zatrudnienia. Niezbędne są jednak jeszcze: warunki zatrudnienia, oświadczenia kierowcy o przeróżnych rzeczach. Dla przykładu brak zaświadczenia o zatrudnieniu będzie nas później kosztował mandatem około 1 tys. zł. Do tego dochodzi kilka oświadczeń, informacji, szkoleń i teczka naszego pracownika jest gotowa.

3. SAMOCHÓD DLA NOWEGO PRACOWNIKA
Musimy pamiętać o legalizacji tachografu, zablokowaniu go na naszą firmę i pierwszym odczycie tzw. próbnym, po bardzo krótkim czasie od zablokowania.

4. WYJAZD W TRASĘ
Jadąc przez Polskę, sytuacja jest prosta. Kierowca potrzebuje tylko 3 dokumenty. Sprawa komplikuje się w przypadku wyjazdu do innych krajów UE. Tam musimy mieć kilka tłumaczonych umów, zgłoszenia do systemów elektronicznych, dodatkowe dokumenty dla kierowcy np. z Ukrainy czy dokumenty potwierdzające ustanowienie reprezentanta. Teczka kierowcy zaczyna nam się dopiero tworzyć.

5. PRZEPISY
W różnych państwach obowiązują inne. Wymagane są różne dokumenty, np. we Włoszech potrzebujemy dodatkowo dwa pełnomocnictwa dla kierowcy. U naszych południowych sąsiadów potrzebne będzie zaświadczenie z Wydziału Komunikacji. W słonecznej Hiszpanii bardzo często kontrolowane są naklejki z ograniczeniem prędkości. Nie piszę tu bynajmniej o naklejce na naczepie.

6.ADR

Od 1 stycznia przepis o monitorowaniu jest wymagany. Wielokroć ściągnięta na telefon kierowcy aplikacja nie wystarcza. Nasza aplikacja GPS ze zdalnym odczytem karty tachografu posiada niezbędne funkcje do zgłoszenia i monitorowania ładunków niebezpiecznych SENT-GEO".

7. KIEROWCA W TRASIE, A WŁAŚCICIEL PEŁEN OBAW I PYTAŃ
Wielu naszych partnerów — zanim kierowca wróci z trasy, wie jak, jechał lub jakie mogą mu za to grozić kary. Bardzo często dostajemy pytania pod tytułem jaką pauzę ma zrobić kierowca". Dzięki wprowadzonym przez nas narzędziom potrafimy na nie szybko odpowiedzieć.

8. KIEROWCA PO ZAKOŃCZONYM MIESIĄCU
Nasze rozliczenie to nie tylko ewidencja czasu pracy, ale także kontrola tygodniowa, naruszenia pod kątem ITD oraz PiP, diety krajowe i zagraniczne, wykaz aktywności, zużycie paliwa, okresy bez zaświadczeń, rozliczenie szczegółowe delegacji- bez którego księgowa nie wypłaci należności (odpowiednia tabela kursu waluty jest bezwzględna, a jej dobranie wcale nie jest takie oczywiste). Wysyłając rozliczenie, segregujemy je w kilku folderach, tak by ułatwić życie, a nie utrudnić.

9. ODEJŚCIE KIEROWCY
To dla wielu duży problem, niestety zdarzający się w tej branży dość często. Jak ważne jest umiejętne przekazanie informacji o rozwiązaniu współpracy, nasi klienci przekonali się już nie raz. Samo rozwiązanie umowy może być — jeżeli można to tak nazwać - ,,bezbolesne". Pod warunkiem spełnienia kilku bardzo ważnych kroków z procedury, którą przygotowaliśmy. Każdy z klientów znajdzie w niej, co musi albo co powinien zrobić podczas rozstania z kierowcą. Konsekwencje źle przeprowadzonego odejścia pracownika, pracodawca może ponieść nawet dwa lata po zakończeniu współpracy.

Tak w 9 punktach powinna wyglądać praca z kierowcą albo przebiegać współpraca pomiędzy firmą transportową, a Aureus VIA. Jeżeli te kilka punktów wzbudziło Waszą ciekawość lub chcielibyście się przekonać, co jeszcze robimy, zapraszam do kontaktu.

Maciej Rębacz Prezes Aureus VIA www.aureusvia.pl

Masz zielone światło!

Zarekomendowali nas:










1 20+ Liczba kierowców: 2



  • Powiedz nam czego potrzebujesz!
  • Napisz jak mamy się do Ciebie zwracać
  • Wpisz właściwy numer telefonu lub adres e-mail
  • Wpisz swoją wiadomość!



  • Masz już pomysł?
  • Napisz jak mamy się do Ciebie zwracać
  • Wpisz adres e-mail do kontaktu
  • Wpisz numer telefonu, jeśli chcesz otrzymać niezobowiązujący telefon
  • Napisz nam skąd jesteś
  • Wpisz swoją wiadomość!