Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /modules/class.blog.php on line 157
Zamieszanie wokół kontroli pory nocnej po zmianach w ustawie. | Blog | Kużnia transportu :: Aureus VIA

Zamieszanie wokół kontroli pory nocnej po zmianach w ustawie.

Start    Blog    Zamieszanie wokół kontroli pory nocnej po zmianach w ustawie.

Zamieszanie wokół kontroli pory nocnej po zmianach w ustawie.

24 września

Dodano przez: Dorota Szmurło Kategorie:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /templates/via/blog.tp.php on line 53

Zamieszanie wokół kontroli pory nocnej po zmianach w ustawie.

 

Po wprowadzeniu do taryfikatora naruszeń związanych z pracą w porze nocnej, pojawił się istotny problem praktyczny związany z przeprowadzaniem kontroli przez ITD w tym zakresie.

Przypomnijmy, że pora nocna z ustawy o czasie pracy kierowców oznacza okres 4 godzin pomiędzy godziną 00.00 i godziną 07.00.

Jak zatem inspektor ITD podczas kontroli na drodze będzie weryfikował, jaką porę nocną ustalił przewoźnik? Zdania są podzielone.

Część inspektorów nieoficjalnie zapowiedziało, że jeśli kontrola odbywać się będzie w czasie pracy biura przewoźnika, to będzie żądało przesłania mailem lub mms-em skanów stosownych dokumentów wewnątrzzakładowych, w których uregulowana została kwestia pory nocnej.

Część dalej twierdzi że kontrola dotycząca pory nocnej powinna być przeprowadzana podczas kontroli w przedsiębiorstwie lub/bądź przez Inspektora Państwowej Inspekcji Pracy bo to są kompetencje tego organu.

Inni inspektorzy wskazują, że jeśli naruszenie będzie oczywiste, tj. jeśli wystąpi praca np. o godz. 3.00 (czyli w okresie, który w każdym wariancie będzie mieścił się w wyznaczonej porze nocnej) lub zajdzie uzasadnione przypuszczenie, że do naruszenia doszło (np. kierowca oświadczy, jaka jest pora nocna ustalona w przedsiębiorstwie albo przypuszczenie wynikać będzie z analizy czasu pracy za ostatnie 28 dni), to zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, w toku którego przewoźnik będzie obowiązany przedłożyć właściwe dokumenty wewnątrzzakładowe i organ ustali, czy doszło do naruszenia.

Niemniej jednak żaden przepis prawa nie nakazuje, aby kierowca posiadał przy sobie dokumenty wewnątrzzakładowe, z których wynika pora nocna. Czas pokaże, jaki model wypracuje ITD związany z kontrolą pracy w porze nocnej.

Na chwilę obecną od naszych klientów nie mamy informacji że podczas kontroli na drodze, kierowca została ukarany za przekroczenie 10 godzin pracy w porze nocnej, czy wszczęciu postępowania związanego z tym naruszeniem.

 

 

 

Masz zielone światło!

Zarekomendowali nas:










1 20+ Liczba kierowców: 2



  • Powiedz nam czego potrzebujesz!
  • Napisz jak mamy się do Ciebie zwracać
  • Wpisz właściwy numer telefonu lub adres e-mail
  • Wpisz swoją wiadomość!



  • Masz już pomysł?
  • Napisz jak mamy się do Ciebie zwracać
  • Wpisz adres e-mail do kontaktu
  • Wpisz numer telefonu, jeśli chcesz otrzymać niezobowiązujący telefon
  • Napisz nam skąd jesteś
  • Wpisz swoją wiadomość!